Monday, 27 March 2017

Lazada Malaysia Big Baby Fair


Bismillahirrahmanirrahim.



Asalamualaikum, hai dan jumpa lagi dalam blogger contest yang dianjurkan Lazada Malaysia. Aku belum lagi bergelar seorang ibu. Kahwin pun apatah lagi. Tetapi aku ada adik bongsu yang masih perlukan barang-barang bayi seperti lampin bayi dan susu untuk membesar. Jadi, why not to join it, right?. Ayat bawah ini paling win. Haha

You do not have to be a mommy blogger to join. Any blogger is allowed to participate in this contest.

a. What favourite brand of diapers for your baby (or future baby).

Lampin bayi kesukaan aku walaupun aku tak kahwin lagi adalah Petpet. Salah satu kelebihan menjadi kakak sulung adalah kau belajar menjadi seorang ibu pada waktu usia muda. Parents aku sering membeli lampin bayi ini untuk adik-adik aku. Adik-adik aku nampak selesa pakai lampin bayi Petpet. Oleh itu, sekiranya aku dah kahwin dan dapat anak nanti aku akan pakaikan anak aku lampin bayi ini. Adik aku yang bongsu juga sekarang pakai lampin bayi Petpet walaupun umurnya sudah berusia 4 tahun. Haha selesa sangat kot lampin bayi Petpet itu. Jadi, lampin bayi kegemaran aku adalah Petpet. (kira berapa kali aku sebut petpet. Haha)



b.What is your favourite choice of baby formula for your baby (or future baby)?

Susu bayi kegemaran aku adalah susu Halib's. Aku pun suka susu ini. Kalau nanti aku ada anak, aku akan beri anak aku minum susu ini. Tetapi malangnya susu Halib's tiada di Lazada. Jadi kami sekeluarga beli terus dengan agent dia memandangkan tidak banyak kedai yang menjualnya.



Halib's cocoa ini boleh diminum sekeluarga. Sedap pun sedap. Aku suka!.

c. Choose 1 product from Lazada Malaysia you'd like to get for your children (or future children).


Disebabkan adik-beradik aku pandai lukis, aku rasa nanti anak-anak aku pun akan pandai melukis. Jadi kalau ada white board dan black board ini baru best diorang nak lukis. Lagipun nanti aku boleh ajar adik-adik aku atau anak-anak aku nanti menggunakan white/black board ini. Baru semangat nak ajar diorang. Diorang pula baru semangat nak belajar!. Sekian.

No comments:

Post a Comment